מערכת לניהול מחלקה דיגיטלית באתר האינטרנט שלכם

מחלקה דיגיטלית היא כל מה שאינו עוסק במוצרים ובשירותים הפיזיים אלא מהווה מוצר תוכן או תוכנה ממשית לשליחה עם קובץ הפעלה. כל מי שבית העסק שלו מוכר מדריכים, תוכנות, מסמכים וכל מוצר אחר להורדה מוגדר כבית עסק שיש לו מחלקה דיגיטלית. בשונה מכך, חנות שמוכרת מוצרים המצריכים משלוח לכתובת אינה חנות שמוצריה דיגיטליים. כיצד מומלץ לנהל מחלקה דיגיטלית בחנויות מוצרים דיגיטליים באופן מיטבי?

אל תרכשו ממשק חנות שבמקור עובד כחנות לא דיגיטלית

בחנות לא דיגיטלית, בה המוצרים מיועדים למשלוח פיזי, יעלו שדות העוסקים במשלוח הפיזי: מיסי VAT, שיפינג, כתובת חיוב, וכד'. השדות הללו, בתוספת אלבום התמונות של המוצרים במסך הראשי, צפויים יהיו ליצור עומס על החנות. עומס זה יגרום לאיטיות שלה באופן משמעותי. כשלקוח מזמין מוצר גדול באמת כמו אופניים או מחשב חדש, הוא יכול להתנהל עם חנות כזו כי הוא בלאו הכי באטרף של הוצאות וניגש מראש לפעולה עם הסבלנות הנדרשת. אבל כשאדם בא לקנות תוכנה שמורידים Right away, או ספר לקריאה בקובץ PDF הוא יחשוד שמדובר בפישינג או בספאם אם גם החנות הזו תהיה איטית. חנות כזו חייבת להיות מהירה כדי לשמור על כל הלקוחות שלכם בפנים. על מנת שהיא תהיה מהירה היא צריכה להיות ייעודית למוצרי דיגיטל ולא חנות שעברה הסבה לדיגיטל מחנות רגילה. בחנות ייעודית לדיגיטל יש רק שדות שעוסקים בדיגיטל, ועל כן גם מנגנון הפעלה מהיר ויעיל המשרה אמינות בקרב כל הלקוחות.

מומלץ לבחור בממשק שמייצר מעקבים על מוצרי הדיגיטל שלכם

מוצרי הדיגיטל, בשונה ממוצרים פיזיים הם ללא מלאי, ולכן ללא מעקב מכירות ודאי לא ניתן לייצר מעקב כמה מכרתם. החנות שאתם קונים לאתר האינטרנט צריכה להכיל דשבורד שניתן לעיין במכירות הקודמות שלכם, לדעת לאן הן הלכו, מהי פריסת המכירות בהתאם לתאריך מסוים או קבוצת תאריכים וכד'. חנות כזו תאפשר לכם לייצר מעקבים, לבדוק איך תוכלו להשתפר במקרה של מכירות דלות, ולהפוך את מערך המכירות שלכם לאפקטיבי במיוחד. זוהי מערכת לניהול מחלקה דיגיטלית בכל בית עסק שעוסק במכירת מוצרים דיגיטליים שאינם חלק ממלאי-חנות שוטף כלשהו.
 
עשוי לעניין אתכם גם: מערכת ליצירת דוחות ודשבורדים